Het kan gebeuren dat je als student of ouder het niet eens bent met hoe de school je behandelt, wij vinden het belangrijk dat je dan de ruimte hebt om je klacht bij ons aan te geven. Je kunt via deze pagina contact met ons opnemen. Wij zorgen ervoor dat jouw klacht, bezwaar of beroep op de juiste manier wordt behandeld. Hieronder vertellen we je hier meer over.

Klacht

Als je een klacht hebt over de school, bijvoorbeeld over een medewerker, communicatie, pesten, discriminatie, seksuele intimidatie of agressie, dan raden wij je aan om deze klachten eerst met je coach of de schoolleiding te bespreken. Kom je er samen niet uit, dan kun je een klacht indienen via het formulier. Meer informatie over de aanpak vind je in onze regelingen

Stagediscriminatie

Als je stagediscriminatie ervaart, is het belangrijk om een melding te maken. Dit helpt, ook al is er niet altijd direct een oplossing voor jou. Door meldingen krijgen scholen meer inzicht in hoe vaak en op welke manier discriminatie voorkomt. Dit helpt bij het bedenken van betere maatregelen.

Wat is discriminatie? 

Discriminatie is ongelijke behandeling op basis van bijvoorbeeld leeftijd, religie of geslacht. Soms mag er verschil gemaakt worden, bijvoorbeeld als iemand de taal niet goed genoeg beheerst voor een functie. Als je discriminatie ervaart, bespreek dit dan eerst met je coach of schoolleiding. Kom je er samen niet uit, dan kun je een klacht indienen via het formulier

Bezwaar of beroep

Ben je het niet eens met een besluit van de school, zoals over je toelating, BSA (Bindend Studie Advies), schorsing of een examen, dan raden wij je aan om dit eerst met je coach of de schoolleiding te bespreken. Kom je er samen niet uit dan kun je bezwaar of beroep indienen via het formulier. Wij adviseren je dan om niet te lang te wachten, omdat hier bepaalde termijnen voor gelden. Meer informatie over de aanpak vind je in onze regelingen

Ik heb een klacht, bezwaar of beroep

Voor het indienen van een klacht, bezwaar of beroep vul je het formulier in. Wij nemen daarna contact met je op om je verder te helpen.

Regelingen

Bij Aeres MBO gelden de volgende regelingen en procedures voor klachten, bezwaren en beroepen. 

Ik heb een klacht, bezwaar of beroep

Wij raden je aan om de klacht of het bezwaar eerst met de veroorzaker van het probleem te bespreken. Kom je er samen niet uit, bespreek de klacht of het bezwaar dan met je coach of de schoolleiding.

Wij raden je aan om de klacht of het bezwaar eerst met je coach of de schoolleiding te bespreken. Kom je er samen niet uit, dan kun je een klacht indienen via dit formulier.